overzicht artikelen

Minder suiker in 30 dagen: Stap 3

En? Hoe gaat het met je in de 3e week van de ‘minder suiker challenge’? Je bent gestopt met snoepen, je weet nu hoe je verborgen suikers ontdekt. Ga je lekker? Dan kunnen we nog een stapje de diepte in..

Lees snel verder…

We gaan het deze week hebben over de hoeveelheid maaltijden en wat dit doet met de insulinewaarden in het lichaam. Want voordat je jouw suikerinname voorgoed beperkt is het nog wel goed om te weten wat het nu precies doet in het lichaam. We bevinden ons in de voorbereidingsfase naar een nieuwe leefstijl.

 

Podcast

In deze bijdrage leggen we je haarfijn uit hoe het nu zit met suiker, hyperinsulinemie en keranitocyten. Dit keer geen blog, maar een podcast. De eerste podcast van het KIVH.

Wil je weten wat een hoge GL is en hoe je dit zoveel mogelijk kunt voorkomen? Volg dan de geaccrediteerde opleiding ‘Voeding, suppletie en huidveroudering’ die maandelijks start. Klik hier voor meer informatie en om aan te melden. 

Naar opleidingen

Klik hieronder op ‘play’ om de podcast over suiker, hyperinsulinemie en acne te beluisteren.

Is de inhoud van deze podcast nog een brug te ver voor je? Dat begrijpen we heel goed. Op 19 april introduceren we de opleiding ‘Voeding, suppletie en acne’. Waarin we alles stap voor stap nog eens uitleggen en het visueel maken. Klik hier voor meer informatie en om je in te schrijven. 

Naar opleidingen

Stap 3: Beperk (zoete) tussendoortjes

Waar je wellicht eerder hebt geleerd dat je moet ontbijten en zo’n 6 á 7 eetmoment op een dag moet hebben willen we je uitdagen om de komende week juist minder (zoete) porties tot je te nemen. Dit zorgt ervoor dat je insulinespiegel niet steeds piekt.

Praktisch: Probeer minder porties te nemen op een dag. Beperkt jouw eetmomenten het liefst tot maximaal 2-4 eetmomenten per dag. Als wel je een tussendoortje neemt, kies dan voor noten i.p.v. een stuk fruit. En neem fruit (met veel suikers) bijvoorbeeld enkel in de ochtend tijdens de maaltijd. En zorg ervoor dat deze volwaardig is, dus de juiste balans tussen koolhydraten, eiwitten, vetten én micronutrienten!

 

Een stapje verder

Probeer stap 3 in ieder geval een week vol te houden en je wat meer te verdiepen in wat hyperinsulinemie en insulineresistentie zijn en wat dit kan betekenen voor de acnehuid. Stel ons vooral vragen, we beantwoorden ze graag en we geven je via Instagram praktische tips en adviezen. Heb je stap 3 eenmaal onder de knie? Dan ben je er bijna. We gaan in de laatste weken van de ‘minder suiker challenge’ oefenen met het combineren van alle 3 de stappen. Daarna hoef je alleen nog jouw nieuw aangeleerde gedrag zien vol te houden. Maar daar gaan we je bij helpen.

Wil je meer leren over voeding en de huid? Volg dan onze geaccrediteerde online opleidingen!